lauantai 31. joulukuuta 2011

Erikoispostaus mun heppailutaustaa::)

Eli erikoispostaukses äänestettiin että kirjottaisin vähän mun omasta taustasta heppojen parissa:)


Alotin ratsastuksen sillointällöin käymällä tunneilla Norjassa. Siis asuttiin siellä:D Kun muutettiin Suomeen pidin n.vuoden tauon ja aloin käydä tunneilla Koljonvirran Ratsastuskeskuksessa. Samaan aikaan vuokrasin pikkuserkkuni Nf. tammaa Vekkiä. Vekki oli aika vanha mutta villi..:D Sen kanssa aloitin harrastuksen omin nokkineni;) ( Vekistä minulla ei ole kuvaa:( )
Kun olim kehittynyt vähän ja Vekki oli myyty aloin kävin testaamassa pientä ja pippurista tilastotammaa Siskaa. Se on vanha ja hassu poni:D Samalla testasin Masia. Suurta lehmänkirjavaa til. ruunaa.

Ihastuttiin Masiin niin kovasti että päätettiin sitten ostaa se!:) Nyt siis minulla oli eka oma heppa!:) Olin silloin nii pikkuine että en kamalammin osannu mitää. Masi oli kuitenki niin kiltti että minäki pystyin sillä kyllä menemään:)
Tässä kuva Masista:


Masin oston jälkeen päätettiin, että minulle ja siskolleni ostettaisiin oma poni!:) Koska Masi oli niin iso. Kävimme koittamassa pariakin ponia, mutta erityisesti ihastuimme Caprio nimiseen poniin. Kalle oli tosi symppis pikkunen setikka ruuna:) Me ostimme sen. Sen kanssa koin ekat kisaniki... Huonolla menestyksellä:') Kalleponi kerkesi olla mulla 1½vuotta, kunnes se myytiin koska kävi liian pieneksi.

Kallen myynnissä meille tuli vaihdossa 7vee ponitamma Moni, tutummin Moona. Sitä oli kai yritetty raviponiksi mutta se ei sitte onnistunukkaa...:D Moona oli röllipeikkoponi:D  Tässä välissä oltiin keretty myydä Masi ja ostaa vauhdikas ja osaava poniruuna Averlitas, tutummin Tarmo. Tarmolla riitti kapasiteettiä molemmilla puolilla;) Herra oli kuitenkin sen verran villi että minä en sillä toennut hypätä paljoakaan... Koulua mentiin enemmän.:)


Moona

Molemmat ponit (Moona ja Tarmo) myytiin mukaviin koteihin ja minulle ostettiin osaavampi poni, Lili ( V.K. Iris).
Lilin kanssa kehityin 2 vuotta kiertäen lähikisoissa. Tuo poni opetti minut kisamaailmaan!;) Lili oli oikea aarre kaikkine tammamaisine juttuinensa:D Koin sen kanssa ekat aluekisat ja kouluaki heB:) Lilillä ei kapasiteetti kuitenkaan enää riittänyt, olihan poni jo 14. otimme siihen rinnalle silloin Aapon. Aapo ja Lili oli minulla yhtäaikaa 3kk. Lili myytiin mahtavaan kotiin Etelä-Suomeen. Siellä sitä saan käydä katsomassa kun sinneppäin menen;)
Minä ja Lili 70cm Maaninka.



Näiden heppojen kanssa olen kehittynyt ja ratsastus vuosia on karttunut jo n.8:) Ja olen oikea onnentyttö, kun olen saanut nämä kaikki ponit kokea!<3

<3: norppis

7 kommenttia:

  1. Heei oisko sulla kuvia tuosta tarmosta? Ajattelin kun se on mun kaverin isosiskon poni nyt ollut jo yli vuoden!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On mulla jossain arkistojen kätköissä :D

      Poista
    2. Mielellään kuulisin ponin kuulumisia, jos vaan mahdollista!(:

      Poista
  2. Onks toi "Tarmo" niin tämä poni: http://averlitas.blogspot.fi/p/averlitas.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On . Averlitas on nykyään tutummin "taavi".- ponin omistajan sisko (;

      Poista
    2. kyllä on(: ihana poni ♥

      Poista
  3. Tässä uus blogi mun ja taavin heppailuista :)
    www.osapalapelia.blogspot.com

    VastaaPoista